Aplicația MyAccount
Ai toate serviciile într-un singur loc!
Scrie numele destinației în care vrei să călătorești pentru a afla detalii despre roaming:
Apeluri locale în țara vizitată:
Apeluri către România:
Apeluri către țările din Grupa 0:
Apeluri către țările din Grupa 1:
Apeluri către alte destinații internaționale:
Apeluri către rețele Satelit:
Apeluri primite:
SMS-uri trimise:
Tarif date
Pentru a beneficia de aceste tarife de roaming în țara selectată, poți alege acest abonament:
Bonus: Net Nelimitat
Perioadă contractuală: 24 luni
TVA inclus
TVA inclus
TVA inclus
Nume partener | Inițiere apel | Primite apel | SMS | Date |
---|
Cu serviciul de roaming poți comunica de pe numărul tău de abonat Telekom atunci când ești în străinătate. Poți să suni și să fii sunat, să trimiți și să primești SMS-uri sau să te conectezi la internet prin datele mobile.
Înainte să pleci în străinătate, asigură-te că abonamentul tău are serviciul de roaming inclus și că este activ pentru destinația în care mergi.
Dacă urmează să călătorești într-o țară din afara Grupei 0 (Non-SEE), asigură-te că ai setat accesul la roaming Non-SEE activ (ON).
Serviciul de roaming în țările Spațiului Economic European (SEE) - Grupa 0 este compatibil și preactivat doar cu anumite oferte sau abonamente, conform portofoliului comercial.
Serviciul de roaming în țările din afara Spațiului Economic European (non-SEE) – în afara Grupei 0 precum și accesul la serviciul de roaming prin sistemul de sateliți de la bordul navelor sau al avioanelor (roaming non terestru) sunt inactivate.
Abonamentele care au trafic de date doar cu acces național nu sunt compatibile cu serviciul de roaming. Dacă ai un abonament doar cu acces național, poți alege oricând un abonament cu acces la serviciul de roaming în țările SEE.
Pentru activarea roamingului din aplicația mobilă MyAccount, urmează acești pași.
Lasă-ne numărul tău și te vom contacta în cel mai scurt timp.
Începând cu 11.03.2024, vei avea 3 tipuri de acces pentru serviciul de roaming, în funcție de nevoile tale:
Dacă dorești să călătorești într-o țară din Grupa 0 (SEE) și ai un abonament cu acces la roaming, nu este nevoie să faci nimic, deoarece Serviciul Roaming SEE este deja preactivat, automat, și vei putea folosi resursele naţionale incluse în abonamentul tău şi în roaming, în Spaţiul Economic European (SEE).
Dacă însă dorești să călătorești într-o țară din afara Grupei 0 (non-SEE) atunci trebuie să îți activezi Accesul în roaming în afara Grupei 0 (non SEE).
Poți modifica aceste setări atunci când ești în țară, astfel:
Poți modifica setările accesului în roaming atunci când ești în roaming:
Pentru mai multe detalii despre roamingul accidental și cum îl poți evita, citește acest document.
Pentru a activa serviciul de roaming, este nevoie să-ți schimbi abonamentul cu un abonament compatibil cu serviciul roaming, adică Nelimitat 5, Nelimitat 8, Nelimitat 10, Nelimitat 15 și Nelimitat 19.
Poți face asta din aplicația mobilă MyAccount, urmând acești pași:
1. Apasă pe opțiunea „Schimbă planul tarifar” din pagina Sumar profil
2. Alege abonamentul dorit cu roaming inclus
3. Verifică informațiile afișate și apasă butonul „Continuă”
4. Apasă butonul „Confirmă”
5. Vei primi pe e-mail un link de confirmare, pe care te rugăm să dai click
6. Revino în aplicația mobilă la noul abonament activat și apasă pe „Setări servicii”
7. Găsește setarea „Roaming Acces SEE” și glisează pentru a activa serviciul ce îți oferă acces în roaming Grupa 0 (SEE)
8. Dacă vrei să ai acces la roaming în toate țările (nu numai în țările SEE), glisează pentru a activa serviciul „Roaming Acces Non SEE”.
Reține: poți trece oricând la un abonament cu roaming inclus, chiar și pentru o scurtă perioadă de timp, fără ca perioada contractuală să se modifice. Ulterior, poți reveni la abonamentul inițial, dacă acesta mai face parte din oferta comercială curentă sau poți alege un alt abonament disponibil în oferta comercială actuală. Detalii aici.
Pentru a apela atunci când te afli în roaming:
Pentru a fi apelat atunci când te afli în roaming:
Apelarea în roaming a numerelor scurte de forma (*134#) depinde de posibilităţile tehnice ale operatorului partener în a cărui reţea te afli înregistrat. Pentru a afla ce operatori permit acest tip de apeluri, îţi recomandăm să apelezi Serviciul de Vânzări și Relaţii cu Clienţii.
Telekom oferă gratuit clienţilor săi, prin intermediul serviciului Bon Voyage SMS, informaţii legate de tarifele corespunzătoare ţărilor în care se află, împreună cu mesajul de întâmpinare. Beneficiezi de acest serviciu odată cu activarea serviciului de roaming.
Rețeaua Tele2 din Rusia este o extensie a reţelei Tele2Comviq din Suedia. Tarifele aferente serviciului de roaming în reţeaua Tele2 Rusia sunt: 1.20 Euro/min apel primit, 0.38 Euro/SMS trimis.
Pentru a ține costul în roaming sub control, se activează automat 2 praguri valorice consecutive pentru utilizarea serviciului de date în roaming, indiferent de țara vizitată (UE și non-UE), în care Telekom are acorduri de roaming active pentru serviciul de date.
Pentru dezactivarea sau reactivarea celor două praguri, poți trimite SMS la +40768546482, cu textul D LR (pentru dezactivare) respectiv A LR (pentru reactivare).
Nu uita că poți seta aceste modificări și din contul tău MyAccount, secțiunea „Setări Servicii”.
Prin efectuarea unui apel către numerele de telefon +4076.762.6464 sau +40766121234, Telekom oferă clienţilor aflaţi în roaming în spaţiul Uniunii Europene (inclusiv clienţilor non-rezidenţi în România sau clienţilor care sunt suprataxați pentru permanent roaming) posibilitatea de a obţine gratuit informaţii despre tarifele corespunzătoare ţărilor în care călătoresc. Dacă eşti în roaming în alte ţări decât cele ale Uniunii Europene, apelurile efectuate către numerele speciale +4076.762.6464 sau +40766121234 vor fi taxate ca şi un apel către România, în conformitate cu tariful corespunzător zonei de roaming respective.
Dacă te afli pe teritoriul României în apropierea graniţelor cu oricare din ţările vecine - Ungaria, Ucraina, Moldova, Bulgaria sau Serbia - şi ai activ serviciul de roaming în afara Grupei 0 (non SEE), este posibil să te conectezi accidental pe una dintre reţelele de telefonie ale ţării vecine. Acest lucru se întâmplă în cazul în care, pe telefonul tău mobil, selecţia de căutare a reţelei mobile este setată pe modul „Automat”. În aceste cazuri, pentru a evita taxarea conform tarifelor de roaming, îţi sugerăm ca selecţia reţelei pe telefonul tău mobil să fie setată pe modul „Manual” sau să îți dezactivezi serviciul de roaming în afara Grupei 0 (non SEE). Poți menține activ serviciul de roaming în Grupa 0 (SEE).
Totodată, îţi sugerăm ca, atunci când te afli în apropierea graniţei cu oricare din ţările vecine de mai sus, să verifici periodic afişajul telefonului tău pentru a te asigura că eşti localizat în continuare în reţeaua Telekom şi nu în roaming, în una dintre reţelele partenere ale Telekom. De asemenea, atunci când călătoreşti în străinătate, te rugăm să verifici periodic că eşti localizat într-o reţea parteneră de roaming a Telekom din ţara pe care o vizitezi, pentru a evita trecerea accidentală în zonele de graniţă, într-o reţea dintr-o ţară vecină celei vizitate de tine, posibil cu tarife de roaming diferite faţă de reţelele din ţara vizitată.
Ai nevoie de mai multe informații referitoare la tarifele practicate în roaming? Sună la sau trimite un SMS gratuit la numărul +40767.626.464.
Apelul este gratuit dacă este efectuat din țările Uniunii Europene. Dacă se apelează dintr-o țară care nu este în Uniunea Europeană, se taxează la fel ca un apel internațional către România.
În scopul prevenirii utilizării abuzive sau anormale, Telekom va urmări anumiți indicatori obiectivi care să determine în ce măsură ai consumat preponderent roaming în Grupa 0 față de național (mai mare de 50% din consumul total pentru fiecare tip de serviciu dintre serviciile de roaming – voce, date sau SMS - în perioada monitorizată; în calculul consumului național va fi inclus și traficul efectuat în roaming în alte grupe decât Grupa 0) sau dacă ai prezență preponderent pe teritoriul statelor SEE (mai mult de 50% din totalul perioadei monitorizate).
Perioada inițială de monitorizare a consumului și prezenței tale, înainte de determinarea profilului de utilizare abuzivă sau anormală în roaming SEE este de 4 luni. Dacă se va constata un astfel de profil, vei fi informat că ai la dispoziție un interval de 14 zile pentru modificarea comportamentului sau pentru prezentarea dovezilor că utilizarea serviciului s-a făcut doar pentru călătorii periodice.
Dacă în intervalul de 14 zile nu se va înregistra fie prezența preponderentă la nivel național, fie trafic național preponderent, se va aplica o suprataxă. Această suprataxă nu se va aplica dacă ai prezentat dovezi de utilizare a serviciului de roaming doar pentru călătorii periodice în SEE.
Telekom are dreptul să solicite prezentarea de dovezi privind reședința pe teritoriul României sau existența unor legături stabile în România, cum ar fi: prezentarea unor documente valide privind rezidența, indicarea unei adrese poștale sau de facturare în România, declarație din partea unei instituții superioare de învățământ cu privire la înscrierea la cursuri cu frecvență zilnică, dovezi privind desfășurarea raporturilor de muncă cu normă întreagă, documente atestând plăți de taxe locale.
În cazul în care deții documente justificative pentru șederea temporară în roaming SEE, le poți transmite pe adresa de e-mail permanent_roaming_TKRM@telekom.ro. Documentele care pot să demonstreze că te afli temporar pe teritoriul statului în cauză (SEE) pot fi:
Pentru identificare, este necesar ca odată cu documentele justificative să ne trimiți și o copie a cărții de identitate (CI) pe care să fie scris acordul tău de furnizare a documentului, împreună cu data și semnătura ta. În caz contrar, trebuie să ne trimiți următoarele informații: nume, prenume, CNP, serie și număr CI.
Poți demonstra că nu utilizezi abuziv serviciul de roaming în SEE și prin modificarea comportamentului de consum, astfel încât într-un interval de 14 zile să se înregistreze fie prezența preponderentă la nivel național, fie trafic național preponderent.
O astfel de situație se poate înregistra și ulterior începerii aplicării suprataxei. În acest caz, se încetează suprataxarea și va începe un nou interval de monitorizare de 4 luni.